• لیست موارد الصاق نشده به معنی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی است که توسط بانک مرکزی به نام مودی ثبت شده و مودی هنوز اقدامی نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها انجام نداده است.

جهت تعیین تکلیف این موارد مودی می‌تواند پذیرنده‌های بانکی نشان داده شده در لیست را به یکی از پرونده‌های مالیاتی خود الصاق و متصل کند، سایر مواردی که به پرونده مالیاتی الصاق نشده‌ند به صورت خودکار غیرفعال می‌شوند.

  • موارد الصاق شده به معنی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی است که به یکی از پرونده‌های مالیاتی تکمیل شده شما متصل شده است.

پس از ورود به بخش «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» از لیست «دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق نشده» بر روی گزینه «الصاق به پرونده» کلیک نمایید تا لیست پرونده‌های الکترونیک مالیاتی شما نمایش داده شود.

در این مرحله شما می‌توانید یکی از پرونده‌های نمایش داده شده خود را انتخاب و دکمه «الصاق» را کلیک نمایید.

پس از الصاق موفق، پذیرنده بانکی به لیست «دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق شده» اضافه شده و نام پرونده‌ای که پذیرنده بانکی به آن الصاق شده است در قسمت «نام کسب و کار / تجاری» نمایش داده می‌شود.

توجـه: در صورتی که در لیست نمایش داده شده هیچ پرونده‌ای موجود نبود و یا پرونده مورد نظر شما نمایش داده نمی‌شد، بر روی دکمه «ثبت نام الکترونیک جدید» کلیک کرده و در پنجره جدید، اقدام به پیش ثبت نام جدید و تکمیل آن (رسیدن به گام 4) نمایید.

توجـه: در صورت انتخاب پرونده‌های عدم تکمیل (قرمز رنگ)، با پیام خطا روبرو خواهید شد، بنابراین قبل از آن می‌بایست نسبت به تکمیل اطلاعات ثبت نام مربوطه اقدام نمایید.

چنان چه پس از الصاق یک دستگاه کارتخوان بانکی و یا درگاه پرداخت الکترونیکی به یک پرونده الکترونیکی، قصد تغییر پرونده انتخابی را داشتید می‌توانید با کلیک روی گزینه «تغییر پرونده» و از لیست نمایش داده شده، پرونده مورد نظر را انتخاب نمایید.

فرآیند غیرفعال‌سازی پذیرنده‌های بانکی که در لیست زرد رنگ «دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق نشده» نمایش داده شده‌اند به این صورت است که پذیرنده بانکی مورد نظر را به هیچ یک از پرونده‌های مالیاتی خود الصاق نکنید تا به صورت خودکار غیرفعال شود.

در حال حاضر امکان عدم الصاق و غیرفعال‌سازی برای پذیرنده‌های بانکی که قبلا به یکی از پرونده‌های مالیاتی الصاق شده‌اند از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی وجود ندارد و برای غیرفعال‌سازی آن‌ها، می‌بایست از شرکت پرداخت الکترونیک صادرکننده پذیرنده بانکی پیگیری نمایید.

برای حذف ثبت نام‌های انجام شده توسط بانک مرکزی، می‌بایست پس از ورود به بخش «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» از لیست «دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق نشده» تمام موارد نمایش داده شده را با انتخاب «الصاق به پرونده» یا «درخواست غیرفعال‌سازی» تعیین تکلیف نمایید. در پایان بر روی دکمه «تایید نهایی» کلیک نمایید.

توجـه: دقت نمایید امکان ویرایش دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که درخواست غیرفعال‌سازی آن‌ها را اعلام نموده‌اید تا 10 روز میسر می‌باشد، لذا موارد انتخابی را به دقت بررسی نمایید.

در مرحله بعد با کلیک بر روی دکمه «حذف پرونده‌های بانک مرکزی» لیستی از ثبت نام‌های انجام شده توسط بانک مرکزی که هیچ دستگاه کارتخوان بانکی و یا درگاه پرداخت الکترونیکی به آن الصاق نشده و می‌توانید حذف نمایید را مشاهده می‌کنید که با انتخاب آن‌ها و کلیک روی دکمه «حذف پرونده» ثبت نام مورد نظر حذف خواهد شد.

(عدم امکان الصاق به دلیل نقص در اطلاعات پرونده)

زمانی با این خطا مواجه می‌گردید که درخواست الصاق یک پذیرنده بانکی را به پرونده ثبت نام الکترونیکی که در وضعیت «تکمیل نشده» می‌باشد دارید، لذا برای رفع این مشکل می‌بایست ابتدا ثبت نام پرونده مربوطه را تکمیل نمایید.

  1. برای این منظور بر روی منوی «پرونده‌های مالیاتی» کلیک کنید.
  2. پس از آن وارد منوی «پرونده‌های درآمد» شده و گزینه «جزئیات پرونده» مربوط به پرونده تکمیل نشده مورد نظر را انتخاب نمایید.
  3. در پنجره نمایش داده شده، دکمه «ورود و ویرایش» را کلیک کنید تا به سامانه ثبت نام الکترونیک هدایت شوید
  4. در صفحه نمایش داده شده، از سمت چپ تصویر بر روی دکمه «نمایش و ویرایش اطلاعات» کلیک نمایید.
  5. در این پنجره، از کادر «اشکالات و نواقص اطلاعاتی» مواردی که با رنگ قرمز نوشته شده را کلیک نموده و اطلاعات خواسته شده را به دقت تکمیل کنید تا ثبت نام پرونده الکترونیکی مالیاتی شما تکمیل گردد.
  6. پس از تکمیل پرونده مورد نظر به درگاه ملی خدمات الکترونیک و بخش «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» بازگشته و دستگاه کارتخوان بانکی و یا درگاه پرداخت الکترونیکی مورد نظر خود را به پرونده تکمیل شده مذکور الصاق نمایید.

خیر; تمام فعالان اقتصادی دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌بایست دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را به پرونده‌ای که متعلق به خود آنان می‌باشد الصاق نمایند و اتصال به پرونده مالیاتی شخص دیگر (حقیقی یا حقوقی) امکان‌پذیر نمی‌باشد.

در صورتی که از قبل هیچ پرونده مالیاتی ندارید می‌توانید با مراجعه به منوی «پرونده‌های مالیاتی» (سمت راست درگاه ملی) و سپس «پرونده‌های درآمد»، «ایجاد پرونده مالیات بر درآمد جدید» را انتخاب نموده و در پنجره باز شده، اقدام به پیش ثبت نام و ثبت نام جدید نمایید.

بله، امکان ساماندهی پذیرنده‌های بانکی برای اشخاص حقوقی نیز در درگاه ملی خدمات الکترونیک و منوی «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» تعبیه شده و در دسترس مودیان محترم مالیاتی قرار دارد

کاربری و اطلاعات نمایش داده شده در بخش ساماندهی پذیرنده‌های بانکی برای اشخاص حقوقی نیز مانند اشخاص حقیقی می‌باشد، ولی با 2 تفاوت زیر:

1- اشخاص حقوقی تنها یک پرونده مالیاتی دارند و برای الصاق دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود، همان یک پرونده را می‌توانند انتخاب نمایند.

2- برای اشخاص حقوقی تمام دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی به طور پیش‌فرض به پرونده مذکور الصاق شده است. لذا در صورتی که مودی حقوقی مشاهده نماید که یکی از دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی نمایش داده شده متعلق به او نمی‌باشد می‌تواند با کلیک بر روی دکمه «تغییر پرونده»، آن را به لیست موارد «الصاق نشده» ارسال نماید.

سپس با استفاده از گزینه «درخواست غیرفعال‌سازی» درخواست غیرفعال‌سازی آن را به بانک مرکزی ارسال نماید.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در منوی «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی»، شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (psp) و سایر اطلاعات مرتبط با تمام دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی لیست شده قابل مشاهده می‌باشد.

شما می‌توانید با تماس با شرکت صادر کننده دستگاه کارتخوان بانکی و یا درگاه پرداخت الکترونیکی خود و ارائه سه مقدار کلیدی و منحصر به فرد «کد پذیرنده فروشگاهی»، «کد سوییچ پرداخت» و «شماره پایانه»، اطلاعات مورد نیاز مرتبط با آن را دریافت نمایید.

در جدول زیر، تلفن و نشانی وب‌سایت تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (psp) را می‌توانید مشاهده نمایید:

شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (psp) تلـفــن وب سـایت
آسان پرداخت پرشین 021-83333 http://asanpardakht.ir
الکترونیک کارت دماوند 021-66737000 http://ecd-co.ir
به پرداخت ملت 021-27312731 http://behpardakht.com
پرداخت الکترونیک پاسارگاد 021-23505 http://pep.co.ir
پرداخت الکترونیک سامان 021-84080 http://sep.ir
پرداخت نوین آرین 021-48320 http://pna.co.ir
تجارت الکترونیک پارسیان 021-22661777-87 http://pec.ir
پرداخت الکترونیک سداد 021-22598009 http://sadadpsp.ir
فراپردازان آروند امید 021-23762376 http://sayancard.ir
فن آوا کارت 021-43695000 https://www.fanavacard.ir
کارت اعتباری ایران کیش 021-85945501 http://irankish.com
پرداخت الکترونیک سپهر 021-89396000 http://www.sepehrpay.com

به زودی امکان مشاهده حساب بانکی متصل به دستگاه کارتخوان بانکی و یا درگاه پرداخت الکترونیکی نیز به درگاه ملی خدمات الکترونیک اضافه خواهد شد.

اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که در بخش «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» درگاه ملی خدمات الکترونیک نمایش داده شده است، از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شده است.

در صورتی که اطلاعات مربوط به پذیرنده بانکی خود را در این بخش مشاهده نمی‌کنید این به این معنی است که بانک مرکزی هنوز اطلاعات آن را به سازمان امور مالیاتی ارسال نکرده است.

شما می‌توانید در روزهای آتی به درگاه ملی خدمات الکترونیک مراجعه نمایید تا پس از نمایش اطلاعات پذیرنده بانکی مورد نظر، آن‌ها را تعیین تکلیف نمایید.

یادآوری می‌گردد می‌توانید عملیات «الصاق به پرونده» یا «درخواست غیرفعال‌سازی» را روی مواردی که هم‌اکنون به شما نمایش داده شده است انجام و تایید نهایی نمایید.

تمام اطلاعاتی که در بخش «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» مشاهده می‌نمایید از طرف بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شده است.

با توجه به این‌ که بخشی از اطلاعات ارسالی مورد اعتراض مودیان محترم مالیاتی قرار گرفته بود، سازمان امور مالیاتی به منظور تکریم مودیان مالیاتی خدمت «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» را به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir اضافه نموده است. از این پس مودیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات کل مالیاتی و یا بانک، فرآیند الصاق و غیرفعال‌سازی پذیرنده‌های بانکی را انجام دهند.

برای دریافت دستگاه کارتخوان بانکی و یا درگاه پرداخت الکترونیکی جدید، در صورتی که پرونده مالیاتی ندارید می‌بایست پس از ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir از منوی سمت راست وارد «پرونده‌های مالیاتی» و سپس «پرونده‌های درآمد» شده، دکمه «ایجاد پرونده مالیات بر درآمد جدید» را کلیک نمایید.

پس از پیمودن مراحل پیش ثبت نام و ثبت نام و تکمیل پرونده (رسیدن به گام 4)، با ارائه کد رهگیری پرونده مالیاتی درخواست صدور پذیرنده بانکی جدید را به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) که زیر نظر شاپرک فعالیت دارند ارائه نمایید.

نکتـه 1: اتصال پذیرنده بانکی به ثبت نام الکترونیک توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، به معنای الصاق پذیرنده به پرونده مالیاتی مودی می‌باشد.

نکتـه 2: هدف ساماندهی پذیرنده‌های بانکی، تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی بود که پیش از این در اختیار افراد قرار گرفته بوده که با توجه به الزام اتصال هر پذیرنده به پرونده مالیاتی، می‌بایست توسط مودی تعیین تکلیف می‌گردید.

بنابراین و در حال حاضر مودیانی که از این پس پذیرنده بانکی دریافت می‌نمایند، نیاز به انجام اقدام خاصی در درگاه ملی خدمات الکترونیک امور مالیاتی برای الصاق پذیرنده بانکی به پرونده مالیاتی خود ندارند.

برای این منظور پس از ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir از منوی سمت راست، «پرونده‌های مالیاتی» و سپس «پرونده‌های درآمد» را کلیک نموده تا پرونده‌های مالیاتی خود را مشاهده نمایید.

سپس با انتخاب «جزئیات پرونده» مورد نظر، از سمت چپ صفحه در کادر «لیست پذیرنده‌های بانکی» می‌توانید اطلاعات پذیرنده‌های الصاق شده به پرونده مالیاتی خود را مشاهده نمایید.

در صورتی که قبلا پذیرنده بانکی را الصاق نموده ولی الان غیرفعال شده است پس از اطمینان از الصاق صحیح و موفق پذیرنده به پرونده مالیاتی تکمیل شده می‌بایست منتظر بمانید تا اطلاعات ارسالی توسط بانک مرکزی بررسی و پس از تایید فعال‌سازی پذیرنده شما انجام شود.

در نظر داشته باشید پس از الصاق موفق، پذیرنده بانکی به لیست زرد رنگ «دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق شده» اضافه شده و نام پرونده‌ای که پذیرنده بانکی به آن الصاق شده است در قسمت «نام کسب و کار / تجاری» نمایش داده می‌شود.

بله; مودیانی که قبلا دستگاه‌های کارتخوان و یا درگاه‌های اینترنتی خود را تعیین تکلیف کرده بوده‌اند، در حال حاضر امکان ویرایش اطلاعات و الصاق پذیرنده‌های بانکی را به پرونده‌های مالیاتی تکمیل شده دارند.

بله; مودیانی که پیش از این درخواست غیرفعال‌سازی پذیرنده‌های بانکی ثبت نموده‌اند، در حال حاضر امکان الصاق آن‌ها به پرونده مالیاتی تکمیل شده خود را دارند.

در حال حاضر پس از فعال‌سازی و الصاق پذیرنده بانکی به پرونده مالیاتی در درگاه ملی خدمات الکترونیک، نیاز به تایید نهایی توسط مودی نمی‌باشد و اطلاعات به صورت خودکار جهت بررسی و تایید به بانک مرکزی ارسال خواهد شد.

پس از الصاق موفق، پذیرنده بانکی به لیست «دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق شده» اضافه شده و نام پرونده‌ای که پذیرنده بانکی به آن الصاق شده است در قسمت «نام کسب و کار / تجاری» نمایش داده می‌شود.

در حال حاضر امکان تغییر پرونده در خصوص پذیرنده های الصاق شده وجود ندارد به عبارت دیگر پذیرنده بانکی الصاق شده به یک پرونده را نمی توان به پرونده‌ای دیگر الصاق نمود.

برای دریافت مشاوره سامانه پذیرنده های بانکی فرم را پر کنید.

"*" indicates required fields

فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در کم‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.
لطفا امتیاز دهید ...
question