مالیات-سپرده-بانکی-اشخاص-حقیقی

نکات مهم مالیات اشخاص حقیقی 1401

دسته بندی صاحبان مشاغل

اولین عاملی که در محاسبه مالیات اشخاص حقوقی، حقیقی تاثیر دارد، گروه شغلی افراد می باشد. سازمان امور مالیاتی برای اینکه دقیق تر بتواند نرخ مالیات اشخاص حقیقی را تعیین کند، صاحبان مشاغل را به ۳ دسته کلی تقسیم بندی کرده است.

نحوه محاسبه مالیات اشخاص حقیقی

بسیاری از صاحبان مشاغل همواره این سؤال را مطرح می‌کنند که خدمات حسابداری درصد مالیات اشخاص حقیقی سال ۱۴۰۱ چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟

در جواب به این سؤال باید بگوییم که صاحبان مشاغل باید به ماده ۱۳۱ مراجعه کنند. چرا که در ماده ۱۳۱ قانون مالیات اشخاص حقیقی به طور کامل بیان شده است.  نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی سال ۱۴۰۱ به صورت پلکانی است. بدین ترتیب بر اساس درآمد افراد مالیات ۱۵، ۲۰ یا ۲۵ درصدی برای آن ها تعیین می‌ شود. محاسبه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی ۱۴۰۱ به این شکل انجام می گیرد.

تا-۵۰-میلیون-تومان-اول-درآمد-مشمول-۱۵-درصد-مالیات-می-شود.

تا ۵۰ میلیون تومان اول درآمد مشمول ۱۵ درصد مالیات می شود.

تا-۵۰-میلیون-تومان-دوم-درآمد-مشمول-۲۰-درصد-مالیات-می-شود.

تا ۵۰ میلیون تومان دوم درآمد مشمول ۲۰ درصد مالیات می شود

باقیمانده-درآمد-اشخاص-حقیقی-مشمول-۲۵-درصد-مالیات-می-شود.

باقیمانده درآمد اشخاص حقیقی مشمول ۲۵ درصد مالیات می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد درصد مالیات مربوط به هر کدام از دسته های ذکر شده و معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی سال ۱۴۰۱ بهتر است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره تماس ایده ماندگار: 02191013862

مالیات سپرده بانکی اشخاص حقیقی ۱۴۰۱

مالیات-سپرده-بانکی-اشخاص-حقیقی

طبق ماده ۱۰۵ قانون مالیات گردش حساب اشخاص حقیقی مشمول ۲۵ درصد مالیات می شود. البته اما و اگر های زیادی در خصوص نحوه محاسبه مالیات اشخاص حقیقی وجود دارد که توصیه می کنیم برای مطلع شدن از این جزئیات با افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه مشورت کنید.

کارشناسان موسسه صام مشاوره های تخصصی در خصوص نحوه محاسبه مالیات اشخاص حقیقی و قوانین مربوط به این مالیات در اختیار صاحبان مشاغل قرار می ‌دهند. برای برخورداری از خدمات مالیاتی اشخاص حقیقی توسط این افراد با تجربه تنها کافیست با استفاده از شماره تلفن های زیر با آنها تماس بگیرید.

 مالیات اجاره اشخاص حقیقی سال ۱۴۰۱

هر سال طبق قوانین مالک موظف است مالیات مربوط به املاکی که اجاره داده است را بپردازد. مالیات اجاره اشخاص حقیقی از نوع مالیات مستقیم می باشد این مالیات از فرد اجاره دهنده اخذ شده و صرف خدمات رفاهی به شهروندان می شود. طبق ماده ۵۳ قانون امور مالیاتی مالک ۳۵ درصد اجاره تعیین شده که از مشتری می گیرد را به عنوان مالیات پرداخت می کند. برای گرفتن وکیل مالیاتی از سایت دیدن کنید.

سوالات پر تکرار در رابطه با نکات مهم مالیات اشخاص حقیقی 1401

از کجا بفهمیم چقدر مالیات برای ما تعیین شده است؟

اگر اطلاعات زیادی در خصوص نحوه محاسبه مالیات ندارید پیشنهاد می کنیم از وکیل مالی بخواهید با تنظیم اظهار نامه درصد مالیات شما را معلوم کند.

مالیات مشاغل چگونه محاسبه می شود؟

طبق ماده ۱۰۱ قانون مالیات اشخاص حقیقی در سال ۱۴۰۱ درآمد اشخاص تا میزان ۵۰۰ میلیون ریال مشمول ۱۵ درصد مالیات سالانه می شود.

چگونه باید بدانیم که جزو کدام دسته بندی محسوب می شویم؟

طبق اطلاعات بیان شده در متن مقاله می توانید گروه شغلی خود را تعیین کنید. اگر در رابطه با گروه شغلی خود سوالی دارید بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید.

5/5 - (6 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
هر آنچه در خصوص تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی خود باید بدانید!
نوشتهٔ بعدی
تعداد حساب‌های بانکی مجاز هر فرد محدود شد

5 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام؛ ثبت خرید اموال از سازمان اموال تملیکی توسط اشخاص حقیقی و بدون فروش آن و صرفا به منظور نگهداری برای فروش در سالهای آینده نیاز به ثبت در اظهارنامه مالیاتی دارد؟
    در صورتی که ثبت نشده باشد، در زمان فروش مشکلی ایجاد نمی‌شود؟

    پاسخ
  • برای ارسال اظهار نامه در قسمت نام کاربری چی باید نوشت؟

    پاسخ
  • سیستم حسابداری مطمئن چیه؟ آیا نرم افزار خاصی را توصیه میکنید؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید ، من اظهار نامه رو تکمیل کردم بعد از اینکه گزینه ارسال اطلاعات بدون امضا رو میزنم تو صفحه جدید جای نام کاربری شناسه ملی میزنم و کدرهگیری پیش ثبت نام رو هم وارد میکنم ، ولی میگه نامعتبر می باشد لطفا راهنماییم کنید متشکرم.

    پاسخ
  • ن اظهارنامه یکی از مودیامون رو کامل می کردم که اطلاع کاملی از شرکا نداشتم ، توی این یه مورد از روابط شرکا خبر نداشتم و نمیدونستم دوتاشون همسر هستن و اظهارنامه رو تایید و ارسال کردم حالا باید چکار کنم و البته ایا توی اظهارنامه سایر شرکا هم باید کد ملی همسران رو وارد کنیم ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

question